Veel gestelde vragen over rotan en rieten meubelen.

Hieronder staan veel gestelde vragen over rotan en over onze handelswijze. Wij hopen dat we met deze informatie u van dienst zijn.

Wat is rotan?
Rotan is een liaanachtige slingerplant die groeit in de oerwouden van Indonesië. Het is een natuurlijk product en dus milieu vriendelijk. De plant groeit enorm snel.

Hoe kan ik bestellen?

U kunt het bestelformulier invullen, of gewoon een e-mail sturen. Wij bevestigen dan de order en u betaald bij aflevering.  Ook kunt u bestellen middels het winkelwagentje. U geeft hier u bestelling in. Vervolgens kunt u dan kiezen om te betalen bij aflevering (rembours) of direct via iDeal te betalen. De order wordt vervolgens per mail aan u bevestigd. Indien u het prettiger vindt kunt u ook altijd telefonisch contact opnemen.

Hoe wordt er geleverd?

Wij leveren meestal de rotan meubelen zelf af, dus niet met externe transporteur. Wij prefereren het persoonlijk contact met de klant.  U wordt ruim van tevoren gebeld of gemaild omtrent de leverdatum en het tijdstip. Kleinere items versturen we vaak met post.nl of Tnt expres.

Wat als mijn bestelling niet compleet of beschadigd is?

Dit is natuurlijk erg vervelend! Neem direct contact op met ons per e-mail of telefoon. Wij zullen ervoor zorgen dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

Hoe dien ik te betalen?

Rotan mandwerk, Klein meubelen en kussens versturen we met Post.nl. Wij voegen dan de rekening bij in het pakket. U kunt dan achteraf betalen. Indien u er voor gekozen heeft vooraf met iDeal te betalen staat dit op de bijgevoegde rekening vermeld. De grotere meubelen zoals banken, fauteuils en eetkamerstoelen leveren we zelf met eigen transport bij u af. U kunt dan contact betalen of achteraf middels telebankieren betalen. Indien u er voor gekozen heeft vooraf middels iDeal te betalen ontvangt u hiervan bij aflevering de afgetekende factuur.

 Moet ik ook bezorgkosten betalen?

U betaald bij ons geen extra bezorgkosten.  Mandwerk, rotan klein meubelen en kussens versturen we met post.nl. Wij streven er naar om deze bestellingen binnen 24 uur te versturen. De grotere meubelen zoals rotan banken, fauteuils en eetkamerstoelen bezorgen we met eigen transport. Wij bevestigen de opdracht en geven aan wanneer u de meubelen kunt verwachten. 

Heb ik garantie op de geleverde rotan meubelen?

U heeft uiteraard de gebruikelijke 3 jaar aflopende consumentengarantie op onze meubelen.

Mag ik de bestelling ruilen of retourneren?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen de bestelling te ruilen of te retourneren bij een online bestelling. Dit is mogelijk zonder opgave van reden. Indien mogelijk graag terug sturen in de originele verpakking. De kosten voor het retour sturen zijn echter wel voor uw rekening.  Indien u wenst te ruilen of retourneren gaarne een e-mail bericht.

Zijn er uitzonderingen op het recht van ruilen of retourneren?

Meubelen die  speciaal op verzoek van de klant in een bepaalde kleur zijn besteld en niet standaard in de collectie aanwezig zijn kunnen niet worden geretourneerd. Meubelen/kussens die speciaal op verzoek van de klant zijn gemaakt kunnen niet worden geretourneerd. Hier is dan sprake van maatwerk.

Hoe wordt ik op de hoogte gehouden (betreffende de retourzending)?

Als we de retourzending hebben ontvangen, wordt deze gecontroleerd en verwerkt. Nadat de retourzending behandelt is, sturen wij een e-mail.  Indien u reeds vooraf betaald heeft wordt het retour bedrag teruggestort binnen 14 dagen.

Op welke wijze kan ik een klacht indienen?

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@rietenrotanwinkel.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”

Zijn alle stoelen uit voorraad leverbaar?

Per model geven we aan of de meubelen uit voorraad leverbaar zijn, of tijdelijk zijn uitverkocht.  Dan staat er altijd de verwachte levertijd bij. U kunt dan altijd reserveren, u betaalt nogmaals niets aan, dus er is voor u geen enkel risico.

Wat is de meestverkochte stoel?

Rotan eetkamerstoel Monica en Rieten eetkamerstoel 3504 (kubo grey) zijn onze meest verkochte stoelen. 

Wat is de meestverkochte bank?

Rotan bank Dalles is onze omzetmaker onder de rieten banken.

Waar vind ik tal van tips inzake rotan meubelen.

Wij schrijven regelmatig blogs over over alles wat met rieten meubelen te maken heeft.

Wat zijn de contactgegevens van de showroom?

Wilt u liever niet online bestellen, maar graag een rotan meubel kopen in een van onze winkels? Dan is dat mogelijk!  Het deskundige personeel zal u voorzien van het juiste advies en beantwoordt graag al uw vragen.

Het adres van onze showroom in Wilhelminaoord is: Kon. Wilhelminalaan 23  8384 GG  te Wilhelminaoord. Donderdag en vrijdag is de showroom open van 09:30 – 17.30 uur. Zaterdags is de winkel open van 09:30 – 17:00 uur. Wilt u uw vraag telefonisch stellen aan de showroom? Bel dan met 0521-381660

Het adres van onze showroom in Nieuw Buinen is: Drentse Poort 12 C 9521 JA te Nieuw-Buinen Vrijdag is de showroom open van 09:30 – 17.30 uur. Zaterdags is de winkel open van 12.00 – 17:00 uur. Wilt u uw vraag telefonisch stellen aan de showroom? Bel dan met 0599-652035.

Wat zijn de contactgegevens van de online webshop?

Voor al uw vragen over onze rieten meubelen/kussens of bestellingen zijn wij telefonisch bereikbaar op 0599-652035. Onze online klantenservice is op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) geopend van 09:00 – 18:00 uur en op zaterdag van 09.30 – 17:00 uur.  Ook zijn we via onze mail bereikbaar op info@rietenrotanwinkel.nl. Ons team staat voor u klaar!